Bedrijven

Ontdek snel hoe je je bedrijf kunt verbeteren via een tevredenheidsonderzoek

dinsdag, 16-5-2017  

Elk bedrijf, elke organisatie en elke onderneming staat of valt met de inzet van de werknemers. Als je werknemers hun werk immers niet uitvoeren, dan ben je snel klaar met je onderneming. Om een simpel voorbeeld te nemen kun je bijvoorbeeld denken aan het verzenden van artikelen. Je opent een website en door slimme marketingtrucs heb je binnen de kortste keren honderden klanten die producten bij jou bestellen. Vervolgens gaan alle orders naar het magazijn waar jouw personeel de juiste artikelen moet inpakken, zodat deze uiteindelijk aankomen bij de klant. Als deze werknemers hun werk niet uitvoeren of slordig uitvoeren, dan heb je al snel de reputatie dat je als webwinkel niet betrouwbaar bent. Pakketjes worden immers niet verzonden en als ze al verzonden worden, dan worden ze op de verkeerde plek bezorgd. Die honderden klanten raken dus zeer ontevreden, schrijven negatieve recensies en voor je het week ben je failliet. Dit is uiteraard een extreem voorbeeld en het zal niet snel gebeuren dat je werknemers hun werk helemaal niet uitvoeren. Mensen hebben altijd een bepaald gevoel van loyaliteit richting hun baas. Maar het laat wel zien hoe belangrijk het is om ervoor te zorgen dat je personeelsbeleid in orde is. Tevreden werknemers zijn immers bereid om hun werk goed uit te voeren en misschien zelf een beetje extra te doen. Werknemers die geen respect hebben voor hun werknemer, zijn ook sneller geneigd om de kantjes er vanaf te lopen. Het is daarom hoe dan ook belangrijk om de tevredenheid van je werknemers af en toe in kaart te brengen. Dit kan met een tevredenheidsonderzoek. Via een tevredenheidsonderzoek kun je relatief snel ontdekken hoe je werknemers denken over het bedrijf, hun werk, de organisatie, enzovoorts. Hierdoor kun je ook snel via het tevredenheidsonderzoek in kaart brengen wat de sterke punten zijn binnen je organisatie en wat de zwakke punten zijn. Vooral de zwakke punten zijn belangrijk. Wat goed gaat, daar hoef je verder weinig aan te doen, maar als er dingen niet goed aan of beter kunnen, dan moet je daar natuurlijk aandacht aan besteden. Via een tevredenheidsonderzoek kun je snel ontdekken wat de zwakke punten zijn en waar je dus extra aandacht aan moet besteden. Zowel jonge bedrijven als oudere bedrijven hebben baat bij een tevredenheidsonderzoek. Jonge bedrijven zijn vaak nog zoekende en experimenteren met verschillende beleidsvormen. Via een tevredenheidsonderzoek kun je snel ontdekken wat werkt en wat niet werkt. Oude bedrijven blijven vaak vast zitten in oude routines. De wereld verandert echter snel en je moet altijd meegroeien. Via tevredenheidsonderzoek kun je dus ontdekken of bepaalde beleidsvormen nog wel up to date zijn.

Laat een tevredenheidsonderzoek uitvoeren door DUO Market Research

Mocht je nieuwsgierig zijn naar de tevredenheid onder je werknemers, dan is een tevredenheidsonderzoek natuurlijk een goede idee. Via DUO market Research kun je een dergelijk onderzoek uit laten voeren. Je kunt hier terecht voor allerlei verschillende soorten onderzoeken. Hierbij kun je onder andere denken aan:

  • Medewerkerstevredenheidsonderzoek
  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Ledenonderzoek
  • Inwonerpanel
  • Lezersonderzoek

Dit is uiteraard maar een kleine greep uit de volledige selectie met mogelijke onderzoeken. Voor meer informatie kun je uiteraard altijd een kijkje nemen op de website van duomarketresearch.nl.

Vraag direct een offerte aan

Ben je nieuwsgierig naar één van de onderzoeken, dan kun je natuurlijk via de site direct een offerte aanvragen. Tevens kun je op de site meer lezen over DUO Market Research zelf. Het is dan ook altijd verstandig om eerst even de website te bezoeken. Dan kun je meteen een indruk krijgen van wat je zoal mag verwachten.


Comments are closed.